اطلاع رسانی، خبر و معرفی مقاله

معرفی رشته‌ی مرمت آثار تاریخی

نگاه ویژه به معرفی رشته‌ی مرمت آثار تاریخی برای دانش‌آموزانی که قصد انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه دارند را می‌توان از مواردی برشمرد که بصورت زیربنایی به امر پیشرفت این رشته در دراز مدت کمک شایانی می‌نماید. متاسفانه در فضای مجازی زیاد به این مقوله پرداخته نشده است و به جز چند مورد، سایر مطالب بیان‌شده بصورت کپی‌برداری، ناقص و بروز نشده مطرح شده است. در این میان می‌توان به نوشته‌ای از آقای جعفرخانی اشاره نمود که بطور تخصصی‌تر این رشته را وبلاگ خود (جرفیا) معرفی نموده است. در زیر چند لینک مربوط به این موارد جهت بررسی و مقایسه آورده شده است. امید است با اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر، شاهد فارغ‌التحصیلانی علاقه‌مند تر در این رشته باشیم.

لینک پایگاه رشد،  لینک وبلاگ جرفیا،  لینک پایگاه تبیان،  لینک سایت مرجع کنکور هنر،  لینک پرتال اصفهان    

 

 نقدی بر مرمت آثار تاریخی در ایران

خبرگزاری ایسنا به مناسبت برگزاری نشست «نقش انجمن‌ها در جلب مشارکت بخش‌های مختلف اجتماعی در حفاظت از بناها و بافت‌های تاریخی»، مطالبی را در مورد روند تاریخی مرمت در ایران به نقل از آقای مهدی مجابی، مشاور عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منتشر نموده است که خواندن آن برای آشنایان با این مقوله خالی از لطف نیست. وی در این مصاحبه به چگونگی نظا‌مندشدن مرمت در ایران اشاره نموده است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از متن کامل به پایگاه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مراجعه نمایند.

  

معرفی مقاله

 در مجموعه مقالات هشتمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران (۱۳۹۱) مقاله‌ای با عنوان «مرمت طرح ‌پارچه‌های سنتی ایران با استفاده از هندسه نقوش» ارائه شده است. نویسندگان این مقاله (طاهره ضرابیه، سمیرا سالاروند، اکبر دهقان‌نژاد و محسن هادی‌زاده) با معرفی الگوهای هندسی، چگونگی بازسازی طرح نمونه پارچه‌های سنتی را با این الگوها و نرم افزار فتوشاپ بیان نموده اند. چکیده، متن و نحوه‌ی دریافت این مقاله در سایت سیویلیکا قرار گرفته است که دوست‌داران و متخصصین بافته‌ها میتوانند به آن مراجعه نمایند.

 

وبسایت https://sushiant.com
کارشناس مرمت

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا